Så når du kunderna dygnet runt

Kosmetisk tatuering, fransförlängning, fillers och massage. Hälsa och skönhetsbranschen är hetare än någonsin. Samtidigt är konkurrensen hård och många vänder sig till sociala medier för att leta nya kunder, men trots snygga bilder och bra erbjudanden är det svårt att nå ut till rätt målgrupp.

 

Gör bokningen enklare – få kostnadsfri utbildning här

Skönhets och – hälsobranschen fortsätter att växa över hela Sverige och majoritet av salongerna drivs idag av småföretagare. Bokadirekt vill förenkla deras vardag och hjälpa dem att växa – och nå ut till fler kunder.

 

En av de som använder Bokadirekt är Lotta på EveryBody Laser & SPA, som bland annat erbjuder friskvårdsmassage och laserterapi.

 

– Bokadirekts bokningssystem har verkligen förenklat vardagen för mig och mina kollegor. Vi kan koncentrera oss på vårt arbete i stället för att till exempel ta bokningar via telefon. Dessutom har väldigt många hittat oss tack vare Bokadirekts sajt. Vi har även ökat omsättningen genom att sälja klippkort och presentkort, Lotta.

 

Bokadirekt grundades 2009 och förra året genomfördes 7,8 miljoner bokningar via deras verktyg. Alla tjänster är sök – och bokningsbara för kunder dygnet runt och det även går att betala direkt vid bokningstillfället.

 

  • Vi använder den integrerade betallösningen via Klarna med delbetalning, betalning med kort eller faktura, vilket är smidigt för både oss och våra kunder. Vi har även tillgång till statistik, bland annat på antal kunder, värdet på kunderna och ekonomisk uppföljning för vår verksamhet, säger Lotta.

 

Bokadirekt har kunder inom hela skönhets- och hälsosegmenetet och ser snabbt trender. Emma Selfvén, CMO på Bokadirekt, berättar att intresset för kosmetisk tatuering av bland annat ögonbryn ökar, men även fransförlängning. Bokadirekt har sett en markant ökning av salonger som erbjuder dessa tjänster och Emma tror att fler aktörer kommer att göra entré på marknaden. Det är många som dessutom har börjat kombinera klipp och färg med till exempel naglar och fransar för att skapa en helhetslösning till kunderna.

 

  • Det går fort i den här branschen och trender kommer och går. Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga oavsett vilka tjänster de erbjuder. Vi arbetar även regelbundet med att utveckla vår bokningstjänst eftersom vi vill fortsätta att vara Nordens största marknadsförings- och bokningstjänst för skönhet och hälsa, säger Emma Selfvén.

Gör bokningen enklare – få kostnadsfri utbildning här