4 övningar du kan göra var som helst!

I det här inlägget tipsar vi om fyra träningsövningar du inte behöver gå till gymmet för att utföra. I de tre första fokuserar vi på ben och rumpa medan den sista övningen är fokus på flås och styrka för hela kroppen. Kombinerar du dessa med de övningar vi tipsade om HÄR har du ett köttigt och härligt helkropps-pass!

Det är bra om du bestämmer innan hur många gånger du ska upprepa övningen och hur många set du ska göra. Exempelvis 10×3 – du gör övningen tio gånger, alltså böjer tio gånger om det är en benböj. Därefter vilar du för att sedan göra hela setet igen och sen en tredje gång. 3 gånger 10!

1: Lägg upp ena benet på en bänk eller något annat i liknande höjd. Lägg tyngden på främre benet och böj rakt ner, låt inte knät sticka ut över tårna. Pressa dig sedan upp till ett rakt ben igen. Upprepa.

 

2: Ta ett steg fram, böj båda benen, pressa dig upp. Gå ett steg framåt så att de andra benet hamnar längst fram och upprepa övningen.

ben2

 

3: Stå lite mer än höftbrett isär med benen. Böj sedan på benen, som om du skulle sätta dig på en låg pall. Pressa dig sedan upp till stående. Upprepa.

ben3

 

4: Dags att få upp lite puls. Gör ett hopp rakt upp, landa sedan med alla fyra i marken. Hoppa ut i en planka och sedan in på alla fyra igen. Avsluta med ett hopp. Upprepa!

ben4

 

Lycka till 😀

Boka även träning på Bokadirekt (Klick)